onsdag 28 januari 2009

Sverigedemokrat lägger av

I sin blogg skriver idag Leo Sundberg att han lämnar sitt engagemang inom Sverigedemokraterna bakom sig (Uppdatering 2009-03-09: Bloggen är numera borttagen). Han skriver att när han gick med i partiet fick han veta att partiet var mot rasism och att han inte kollade upp partiet så noga.

Omvändelsen skedde tydligen då han läste Sverigedemokraternas principprogram:
"Detta principprogram hade jag inte läst när jag gick med utan jag hade bara frågat "är det sant att ni är rasister och så?" och då hade de svarat "nej, det är inte sant". Då trodde jag på det, men inte efter att nyligen läst igenom principprogrammet."

Förmodligen är det många av de som sympatiserar och tom. företräder SD som i likhet med Leo Sundberg inte har läst igenom vad partiet står för. När kunskapen om detta blir mer känd kommer SD med all säkerhet att krympa till tiondelar av en procent.

Lars Persson

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Just därför fattar jag inte varför de andra partierna är så rädda för att ta debatten mot Sd.

    /Leo

    SvaraRadera
  2. Hej Leo!

    Partierna är okunniga både om vad som står i SD:s program och om invandring. Moderaterna t.ex. vet inte ens vilka grupper som invandrar till Sverige och varför. "Vi i Sverige" försöker upplysa om det.

    SvaraRadera